رییس جمهوری: كارها را در مقیاس عظمت ملت ایران جلو می بریم
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' روز پنجشنبه در مراسم افتتاح 10هزار واحد مسكن مهرشهر جدید پرند افزود: معماری و مهندسی ایرانی صدها سال حرف اول را در دنیا می زد و اكنون نیز معماری و دانش فنی ما باید به جایی برسد كه بتوانیم به دنیا الگو دهیم و كار بگیریم .

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی به چند مشكل اساسی در تهران اشاره كرد و گفت: باید شهرسازی و معماری تغییر كند ، بافت نو شود و شلوغی ها و فشارها برداشته شود و فضای آرامش به وجود آید.

احمدی نژاد توضیح داد: مسكن مهری كه در تهران دنبال می شود گام اول اضطراری برای برداشتن فشارها و بحران های این استان است.

رییس جمهوری از همه كسانی كه برای عمران و آبادانی ایران تلاش می كنند قدردانی كرد و افزود: برای ما ایرانی ها، اصل زندگی در خانه است و خانه جایگاه مهمی در زندگی ما دارد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همه حوادث روزمره به خانه بازمی گردد كه باید در آنجا سامان و جهت گیری پیدا كند.

رییس قوه مجریه تاكید كرد: طرح عظیم مسكن مهر برای پاسخگویی به این نیاز كه مهمترین خواسته انسان است طراحی شد.

احمدی نژاد با بیان اینكه استان تهران به عنوان پرجمعیت ترین استان كشور دارای 7/12 میلیون نفر جمعیت است ادامه داد: نوع نگاه ما به مسكن سبب شده كه در تهران سه مشكل اساسی به وجود آید.

رییس جمهوری، واحدهای مسكونی حاشیه ای را نخستین مشكل پایتخت عنوان كرد و توضیح داد: این بافت ها به لحاظ شهرسازی، محیطی، معماری، خدمات اولیه، استحكام و امینت پایین ترین استانداردها را نیز نداشتند و در واقع عده ای از هموطنان در شرایط سخت كه در شان ملت ایران نبود زندگی می كردند.

رییس قوه مجریه، بافت های فرسوده شهر تهران را بخش دوم مشكلات این كلانشهربرشمرد و ادامه داد: تهران دارای شرایط ویژه ای است به طوری كه بزرگترین و وسیع ترین گسل های خطرناك، شمال و جنوب تهران را احاطه كرده است.

رییس جمهوری یادآور شد: ‌تراكم و ترافیك سنگین و آلودگی هوا مشكل سوم تهران است كه فشارهای روحی و روانی از ناحیه این شیوه زندگی به مردم وارد می كند.

احمدی نژاد درعین حال یادآورشد كه ‌تهران دارای هشت تا 10 مشكل اساسی است اما سه موضوع یادشده مهم ترین آنهاست.

رییس قوه مجریه با بیان اینكه دو سوم از حوزه مسكن استان تهران در سال 84 فاقد استانداردهای سازه ای و ایمنی بودند به سه شهر هشتگرد، پرند و پردیس كه در آنها مسكن های مهر احداث شده به عنوان مناطقی كه استاندارد سازه ای در آن لحاظ شده اشاره كرد.

احمدی نژاد توضیح داد: این مناطق به لحاظ آب و هوایی، محیط زیست و ظرفیت ساخت و ساز بسیار مناسب هستند و شهر جدید پرند در حال تبدیل شدن به یكی از زیبا ترین شهرهای كشور است.

رییس جمهوری همچنین گفت: برخی با ساخت وساز در تهران مخالف هستند و استدلال هایی می آورند و می گویند كه ظرفیت ایجاد نكنید چراكه باعث مهاجرت می شود.

وی با بیان اینكه با همین استدلال، ده ها سال در تهران محدودیت هایی اعمال شد و این در حالی است كه عوامل دیگردر مهاجرت تاثیر گذار بودند.

رییس جمهوری تاكید كرد: نمی توانیم با حرفی كه پایه علمی ندارد استان اصلی و مركز اداره كشور كه چشم و چراغ مردم است را به گونه ای طراحی كنیم كه بافت فرسوده در آن شكل گیرد و چهره ای در خور ملت ایران نداشته باشد.

احمدی نژاد گفت: مسكن مهراین باور نادرست را شكسته است و باید طی 5 سال بافت های فرسوده نوسازی شده و دست كم به اندازه مردم استان، ظرفیت ایجاد شود تامردم بتوانند در فضای مناسب زندگی كنند.

رییس قوه مجریه خطاب به مسوولان مرتبط با حوزه مسكن و شهرسازی گفت: باید در حین شهرك سازی و ایجاد مسكن مهر تاسیسات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و غیره به سرعت آماده شود به طوری كه پیش از تحویل خانه این تاسیسات آماده باشد.

رییس قوه مجریه از مسوولان خواست كه همزمان امكانات دیگر مانند مدرسه، مسجد، مراكز درمانی و فرهنگی، سینما و غیره آماده باشد.

رییس جمهوری ارتباط حمل و نقلی بین شهرك ها با سایر شهرها و تهران را نكته مهم دیگر عنوان كرد و گفت: اگر قطار شهری وسط شهر جدید پرند ایستگاه داشته باشد مردم آسوده خواهند بود، اما تا زمان ایجاد آن باید خدمات اتوبوسرانی به نحو احسن ارایه شود.

رییس قوه مجریه، تامین امنیت را عامل مهم دیگر در ساخت شهرهای جدید عنوان كرد و ادامه داد: اگر چه مردم خود امنیت ایجاد می كنند اما نیروی انتظامی نیز باید برای تامین امنیت اهتمام ویژه ای داشته باشد. چرا كه این شهرها بزرگ بوده و به اندازه یك شهر بزرگ باید در آن سرمایه گداری كرد.

وی با بیان اینكه درداخل شهر تهران فضا برای ساخت و ساز وجود دارد، گفت: به اندازه ظرفیت در تهران نیز باید مسكن احداث شود .

رییس جمهوری یادآور شد كه ‌پیشتر انبوه سازان در تهران به صورت مشاركتی اقدام به ساخت مسكن می كردند واكنون نیز می توان شهرك هایی ساخت كه همه استانداردها در آن لحاظ شود.

به گفته وی، ساختن چنین مجموعه هایی حدود 700-800 هزار تومان برای هر متر هزینه در بر می گیرد.

رییس جمهوری همچنین تاكید كرد كه باید به نیازهای مردم پاسخ داده شود و هم مراقب بود كه عده ای بی جهت در بازار مسكن اخلال ایجاد نكنند.

به گفته رییس قوه مجریه ، یكی از اهداف مسكن مهر این بود كه مسكن از بورس سازی و سفته باز ی خارج شود.

وی خطاب به مسوولان گفت :‌5- 6 پروژه خوب در تهران و كلانشهرها آغاز، اطلاع رسانی و ثبت نام كنید تا مردم برای خانه دار شدن امیدوار شوند و فشار از بازار برداشته شود.

احمدی نژاد با بیان اینكه متاسفانه ضریب رشد جمعیت ایران به شدت كاهشی است خطاب به مردم گفت:‌ این خطر برای یك ملت است چرا كه با تمام ساخت وسازها رشد جمعیت پایین است در حالی كه این ملت باید بالنده باشد و كسانی به بهانه جمعیت هر طرح شهرسازی را در پایتخت تخطئه می كنند، نباید نگران باشند.

رییس جمهوری با بیان اینكه ابعاد كار عظیم است افزود: اهتمام مسوولان باید برای تحویل 4 میلیون واحد مسكونی در تهران باشد. كار را پول انجام نمی دهد بلكه حمایت های بلند است كه كار را پیش می برد.

رییس قوه مجریه ادامه داد: می خواهیم مشكل مسكن را در كشور برطرف كنیم و باور داریم كه این كار شدنی است.

رییس جمهوری همچنین با بیان اینكه برای 200 سال، فضایی به وجود آوردند كه در نتیجه آن خوباوری و شخصیت عظیم ملت ایران تضعیف شد افزود: باید به كارهای بزرگ ایرانی بازگردیم كه مسكن یكی از آنهاست.

احمدی نژاد همچنین به پیشرفت كشور در سالهای اخیر اشاره كرد و گفت كه در سال 84 ظرفیت نیروگاه های كشور 38 هزار مگاوات بود اما اكنون از 66 هزار مگاوات عبور كرده و این به معنای این است كه انجام كارهای بزرگ شدنی است.

رییس قوه مجریه ادامه داد: ‌به خاطر داریم زمانی كه ساخت یك كارخانه سیمان كاری دشوار بود اما اكنون به آسانی و به سرعت كارخانه سیمان در كل كشور ساخته می شود كه نه تنها پاسخ گوی نیازهای داخلی است، بلكه صادر نیز می شود.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه امور عالم با محاسبات مادی پیش نمی رود ادامه داد: اگر می خواهیم در دنیا پیش رویم باید وارد محاسبات و تبادلات اصلی عالم شویم چرا كه همه عالم دست خدا است.

احمدی نژاد پس از پایان مراسم بهره برداری از 10 هزار واحد مسكن مهر شهر جدید پرند به تهران بازگشت.

سیام**9012**2022*





:: برچسب‌ها: ژاپن , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: